Upadłość konsumencka w 2025 r. Co warto wiedzieć?
Według danych przedstawionych przez Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej w 2024 r. sądy ogłosiły upadłość 21187 osób. Wartość ta potwierdza wysokie zainteresowanie upadłością konsumencką wśród osób zadłużonych. Sądowa ścieżka oddłużania w ostatnich latach zyskuje na popularności. Jedną z głównych zalet tego rozwiązania jest możliwość uwolnienia się od nadmiernych długów i uciążliwej windykacji.
Nie ma wątpliwości, że w 2025 roku pojawią się kolejne zmiany w postępowaniach upadłościowych. W ostatnich latach sprawy dłużników procedowane przed sądem przeszły istotną ewolucję.
Zawdzięczamy to głównie liberalizacji przepisów (złagodzenie przesłanek pozwalających na ogłoszenie upadłości) oraz wprowadzeniu teleinformatycznego systemu sądowego, czyli Krajowego Rejestru Zadłużonych (KRZ).
Wszystkie osoby zaangażowanie w obsługę spraw zakładanych przez dłużników uczyły się funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Szkolenia nie ominęły sędziów, asystentów, protokolantów, syndyków, pełnomocników czy wierzycieli. To wszystko powodowało, że na żywym organizmie tworzyła się pewna praktyka prowadzenia spraw.
Powoli zaczynamy wychodzić na prostą. Sędziowie zaczynają stosować podobne wymagania/zasady procedowania spraw upadłościowych. W szczególności dotyczy to upadłości osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
Sprawdźmy, z jakimi wyzwaniami przyjdzie mierzyć się osobom wnioskującym o ogłoszenie upadłości konsumenckiej w 2025 r. Można od raz założyć, że trudności będę pojawiać się na różnych etapach i wiele z nich nie można przewidzieć z góry (przykładowo ograniczenia techniczne stawiane przez system KRZ).
1. Wpływ sztucznej inteligencji (AI) na postępowania upadłościowe
Biorąc pod uwagę stosunkowo konserwatywne podejście Ministerstwa Sprawiedliwości do wdrażania nowych technologii do postępowań sądowych, to nie spodziewałbym się, że rozwiązania oferowane przez AI pojawią się w upadłościach konsumenckich.
Oczywiście można wyobrazić sobie scenariusz, w którym decyzje o ogłoszeniu upadłości lub ustaleniu zasad oddłużenia podejmuje maszyna wyposażona w AI. Zapewne wymagałoby to dostarczenia jej bogatej puli informacji pochodzącej z ustaw, orzeczeń sądowych i literatury prawniczej.
Zastosowanie sztucznej inteligencji może znaleźć swój wyraz we wszelkiego rodzaju pismach kierowanych przez dłużników do sądów i syndyka. Przykładowo, osoba mająca trudności z przygotowaniem odpowiedzi na kierowane do niej wezwania może sięgnąć do różnych modeli językowych oferowanych na rynku (m.in. ChatGPT).
Projekty pism tworzone przez sztuczną inteligencją wymagają doprecyzowania i weryfikacji podanych podstaw prawnych, w tym interpretacji obowiązujących przepisów.
Osoby niedysponujące wykształceniem prawniczym będą miały trudność w ustaleniu, czy to co przygotował określony model językowy (AI) odpowiada treści zapytania organu sądowego i znajduje potwierdzenie w prawie.
2. Rozwój Krajowego Rejestru Zadłużonych w kontekście upadłości
Od grudnia 2021 r. sprawy osób zadłużonych prowadzone są z wykorzystaniem teleinformatycznego systemu sądowego zwanego przez ustawodawcę Krajowym Rejestrem Zadłużonych. Akta postępowań sądowych (główne oraz zgłoszeń wierzytelności) mają postać cyfrową. Osoby dysponujące dostępem do akt mogą je swobodnie przeglądać, na przykład z domu lub pracy.
Stanowi to niewątpliwe ułatwienie, ponieważ osoby zainteresowanie pozyskaniem wiedzy o aktualnym etapie postępowania mogą to zrobić samodzielnie. W przypadku dostrzeżenia nieprawidłowości w pracy sądu lub syndyka mają możliwość interweniowania i złożenia pisma z ponagleniem/wnioskiem o przyspieszenie rozpoznania sprawy.
Obecnie największym problemem systemu KRZ jest jego niestabilność. Poza zaplanowanymi przerwami technicznymi pojawiają się nagłe awarie powodujące wielogodzinne przerwy w jego funkcjonowaniu. W tym czasie użytkownicy są niejednokrotnie pozbawieni dostępu do akt oraz możliwości sporządzenia i wysłania pism za jego pośrednictwem. Niestety zdarzenia te nie mają charakteru incydentalnego.
Korzystanie z systemu KRZ osobom spoza branży sprawia znaczne trudności. System w wielu miejscach wymaga przeklikania znacznej liczby zakładek, linków i przycisków. To powoduje, że osoby nie wykonują samodzielnie tych czynności i szybko się frustrują.
Ostatecznie decydują się na wsparcie profesjonalnego pełnomocnika posiadającego praktyczne doświadczenie w obsłudze KRZ. Jeśli potrzebujesz takiej pomocy, to napisz do nas na kontakt@wyzerowani.pl lub zadzwoń na numer +48 888 400 240.

źródło: https://krz.ms.gov.pl/
W 2025 r. system KRZ powinien rozwijać się w kierunku zapewniającym jego użytkownikom możliwość stabilnej i nieprzerwanej pracy. Spełnienie tego podstawowego warunku powinno determinować wszelkie inne działania.
Brak stabilizacji spowoduje tylko wzrost niepotrzebnych napięć i niechęci do organów postępowania oraz samych pomysłodawców systemu. Można to zauważyć wśród doradców restrukturyzacyjnych oraz profesjonalnych pełnomocników reprezentujących dłużników lub wierzycieli.
Następnym istotnym trendem powinno być przemodelowanie sposobu działania systemu dla użytkowników nieprofesjonalnych. Obecnie korzystanie z formularzy pism, ich podpisywanie, wysyłanie jest kompletnie nieintuicyjne. Bez szerszej wiedzy o zasadach działania KRZ jest to praktycznie niemożliwe do wykonania.
3. Zmiany formularzy wniosków upadłościowych
Jednym z podstawowych formularzy wykorzystywanych przez osoby zadłużone oraz ich pełnomocników jest formularz wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Jego aktualną treść określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości (dostępne tutaj).
W 2025 r. wciąż istnieje możliwość składania wniosków o upadłość konsumencką w formie papierowej. Wniosek taki można złożyć bezpośrednio w biurze podawczym właściwego wydziału upadłościowego lub wysłać pocztą na adres sądu.
W przypadku wnioskowania o upadłość konsumencką za pośrednictwem systemu KRZ niezbędne będzie sięgnięcie do formularza dostępnego pod kodem 20177.6. Wybór odpowiedniego formularza determinuje jego zawartość oraz konieczność uzupełnienia zaprojektowanych tam rubryk.

źródło: https://krz.ms.gov.pl/
Obecna treść formularzy wymaga znacznego nakładu pracy po stronie osoby zadłużonej. Uzupełnienie poszczególnych rubryk jest możliwe wyłącznie po wcześniejszym zebraniu informacji dotyczących m.in. przyczyn niewypłacalności, dokumentacji ws. zadłużenia, kosztów utrzymania lub dochodów osiąganych w okresie ostatnich 6 miesięcy.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy nie doszło do istotnych zmian w samym układzie formularza, jego zawartości lub konkretnych funkcjonalnościach. Jego autorzy powinni wdrożyć system wskazówek ułatwiających uzupełnienie poszczególnych części. Obecnie takie rozwiązanie nie funkcjonuje.
W 2025 r. nie należy spodziewać się większych zmian. Osoby odpowiedzialne za aktualny kształt wniosku nie zapowiadały rewolucji. Bardziej prawdopodobne są niewielkie, kosmetyczne poprawki.
Na przykład w postaci wprowadzenia większej liczby checkboxów do oświadczeń dłużnika lub rozszerzenia w zakresie liczby wprowadzanych znaków w poszczególnych polach (obecnie limit to 2000 znaków).
4. Czas rozpatrywania wniosków o upadłość
Regulacje prawne dotyczące terminów rozpatrywania wniosków o ogłoszenie upadłości konsumenckiej pozostają niezmienne. Postanowienie w sprawie ogłoszenia upadłości sąd wydaje w terminie dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
W praktyce orzeczenie możemy otrzymać już po jednym tygodniu, a czasem przyjdzie poczekać kilka miesięcy. Wiele zależy od tego czy wniosek spełnia wszystkie wymogi formalne i fiskalne. Każde wezwanie do uzupełnienia braków wpływa niekorzystnie na termin rozstrzygnięcia.
Do sprawnego rozpatrzenia wniosku potrzebny jest również pierwiastek szczęścia. Sprawa może być przydzielona sędziemu, który akurat przebywa na urlopie lub jest przeciążony innymi postępowaniami. W takim przypadku termin wydania postanowienia o upadłości także oddala się w czasie.
Przewidujemy, że w 2025 r. średni czas rozpatrywania wniosków upadłościowych konsumentów ulegnie skróceniu. Wynika to przede wszystkim z faktu, że liczba ogłaszanych upadłości uległa stabilizacji (mniej więcej 21 tys. upadłości rocznie).
Ponadto sędziowie, asystenci i inni pracownicy sądu coraz sprawniej poruszają się w systemie KRZ. To powoduje, że początkowe bariery technologiczne nie stanowią dzisiaj przeszkody. Wypracowano również procedury działania i schematy postępowań w sprawach procedowanych przez system KRZ.
5. Wysokość opłat sądowych w upadłości konsumenta
Przypomnijmy, że obecnie złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej wymaga wniesienia opłaty sądowej. Jej aktualna wysokość wynosi 30 zł. Płatności można dokonać w biurze podawczym sądu, przelewem bankowym lub z wykorzystaniem modułu płatności w KRZ.
Nowy Rok nie wprowadza tutaj żadnych istotnych roszad. Wysokość kosztów ponoszonych przez dłużnika została utrzymana na dotychczasowym poziomie. W ocenie ustawodawcy priorytetem jest umożliwienie osobom zadłużonym złożenie wniosku upadłościowego, dlatego bariera fiskalna ma wyłącznie symboliczny charakter.
Podobnie, jeśli chodzi o konieczność ponoszenia kosztów postępowania upadłościowego. Utrzymana została regulacja określająca, że wydatki nieznajdujące pokrycia w funduszach masy upadłości zostają tymczasowo pokryte ze środków Skarbu Państwa. W przypadku ustalenia planu spłaty wierzycieli, dłużnik dokonuje ich spłaty w pierwszej kolejności.
Ustawodawca nigdzie nie wspomina o zamiarze modyfikacji obowiązujących reguł. Możliwe są dalsze ułatwienia w dokonywaniu płatności opłaty sądowej, chociaż obecne narzędzia wydaję się w pełni wystarczające. Króluje oczywiście przelew bankowy, który można szybko i prosto wykonać przed złożeniem wniosku.
6. Syndycy w sprawach upadłościowych
Zawód doradcy restrukturyzacyjnego cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród prawników oraz innych specjalistów ubiegających się o licencję. W rezultacie do obsługi postępowań upadłościowych przydzielane są często osoby stawiające pierwsze kroki w zawodzie.
Postępowania upadłościowe konsumentów w porównaniu do upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorstw są prostsze i szybsze do przeprowadzenia. Przepisy określające upadłość firm cechuje wyższy stopień formalizmu procesowego oraz większe zaangażowanie sądowych organów postępowania (m.in. stanowisko sędziego-komisarza nadzorującego przebieg postępowania).
Syndyk jest wyznaczany przez sąd w treści postanowienia o ogłoszeniu upadłości. To właśnie tam należy szukać jego imienia i nazwiska, numeru licencji oraz adresu siedziby kancelarii. Dobór osoby syndyka w konkretnym postępowaniu zależy od decyzji sędziego rozpatrującego wniosek.
Znaczna liczba upadłości konsumenckich oraz rosnąca popularność zawodu doradcy restrukturyzacyjnego pozwalają zakładać, że w 2025 r. do pełnienia funkcji syndyka zostanie wyznaczonych wiele nowych osób.
Część z nich wywodzi się ze specjalistycznych kancelarii obsługujących od wielu lat upadłości i restrukturyzacje. Zdobycie licencji traktują, jako kolejny etap kariery zawodowej. Druga połowa będzie stawiała pierwsze kroki w upadłościach i zdobywała doświadczenie w pierwszych swoich sprawach.
Bez względu na to, kto zostanie przydzielony do sprawy oraz jakim dysponuje doświadczeniem i zapleczem, warto z nim współpracować. Szacunek, szczerość i zaangażowanie w sprawę, procentują na końcowym etapie upadłości. Warto o tym pamiętać.
7. Plany spłaty wierzycieli w upadłości konsumenckiej
Sądy coraz dokładniej przypatrują się osobom zadłużonym. Wydając postanowienie o ustaleniu planu spłaty wierzycieli szczegółowo badają przyczyny niewypłacalności, koszty utrzymania dłużnika oraz osób pozostających na jego utrzymaniu.
Dokładnej analizie poddawane są również możliwości zarobkowe. Sąd sprawdza dotychczasową historię zatrudnienia, osiągane zarobki, piastowana stanowiska, posiadane wykształcenie. Zastanawia się także nad tym, czy osoba zadłużona w pełni wykorzystuje swój potencjał zarobkowy.
W przypadku wyznaczenia rozprawy w przedmiocie ustalenia planu spłaty można spodziewać się wielu szczegółowych pytań o wspomniane wcześniej zagadnienia. W ten sposób sąd bada moralność płatniczą osoby zadłużonej. Wnioski z analizą przełożą się bezpośrednio na długość planu spłaty wierzycieli.
Jeśli potrzebujesz zbioru przykładowych pytań, które często pojawiają się na rozprawach (lista 103 pytań), to możesz skorzystać z naszego autorskiego pakietu (obecna cena to 49 pln). Został on opracowany przez sprawdzonych specjalistów na podstawie doświadczenia zdobytego przy upadłościach. Link do produktu znajdziesz tutaj.
Prognozujemy, że trend polegający na stawianiu coraz wyższych wymagań dłużnikom i ich pełnomocnikom zostanie utrzymany. Warto więc solidnie przygotować się do upadłości. Odpowiednio wcześniej zgromadzić potrzebną dokumentację oraz opracować spójną i logiczną strategię procesową. Możemy być spokojni, że zostanie skrupulatnie zweryfikowana.
8. Ustalanie możliwości zarobkowych dłużnika oraz kosztów jego utrzymania w upadłości konsumenckiej
Ustalając plan spłaty wierzycieli, sąd bierze pod uwagę możliwość zarobkowe upadłego, konieczność utrzymania dłużnika i osób pozostających na jego utrzymaniu oraz ich potrzeby mieszkaniowe. Uwzględnia się również wysokość niezaspokojonych wierzytelności oraz stopień ich zaspokojenia w postępowaniu upadłościowym (mierzony w %).
Wszystkie wymienione okoliczności będą miały wpływ na ostateczną wysokość raty określonej w planie spłaty. Celem dokonania potrzebnych ustaleń niezbędne jest przeprowadzenie postępowania dowodowego. Tutaj doskonale sprawdzają się wszelkiego rodzaju dokumenty potwierdzające nasze wydatki. W szczególności warto przedstawić faktury, rachunki, potwierdzenia wpłaty.
W niektórych wydziałach upadłościowych praktyką jest wyznaczenie rozprawy w celu przesłuchania samego dłużnika. Podczas takiego spotkania z sędzią padają pytania dotyczące ponoszonych miesięcznie wydatków na życie. Sąd dopytuje m.in. o wysokość czynszu najmu, opłaty do administracji, koszty zakupu żywności, chemii i kosmetyków oraz leków.
Jeśli chodzi o ustalanie możliwości zarobkowych, to tutaj warto wspomnieć, że nie są one równe aktualnie uzyskiwanym przychodom. Sąd zastanowi się, czy osoba zadłużona w pełni wykorzystuje swój potencjał do zarobkowania. Na podstawie powziętych wniosków, określi możliwy do uzyskania przez dłużnika pułap przychodów.
W szczególności bierze się pod lupę wykształcenie dłużnika, jego doświadczenie zawodowe, piastowane dotychczas stanowiska, wysokość uzyskiwanego wynagrodzenia, dane wynikające ze składanych przez niego deklaracji PIT. Nie bez znaczenia jest obecna sytuacja zdrowotna i rodzinna dłużnika. Konieczność sprawowania opieki nad bliskimi może istotnie wpłynąć na zdolność do zarobkowania.
W ostatnim czasie można zauważyć trend polegający na skrupulatniejszym badaniu pozycji kosztowych przedstawianych przez osobę zadłużoną. Jest to pokłosie działań podejmowanych przez wierzycieli. W wielu sprawach kwestionują oni wysokość i zasadność wydatków wskazanych przez dłużnika. W efekcie sąd musi szczegółowo i kompleksowo zbadać tę kwestię.
Podobną sytuację mamy w przypadku ustalania możliwości zarobkowych. Tutaj również wierzyciele zwracają uwagę, że dłużnik może osiągać wyższe zarobki. Podkreślają, że przychody uzyskiwane obecnie przez dłużnika nie odpowiadają jego potencjałowi. Dlatego na rozprawach pojawia się coraz więcej pytań dotyczących tych zagadnień.
9. Zaskarżanie orzeczeń kończących sprawę w upadłości
Postępowanie upadłościowe konsumenta kończy się wraz z wydaniem przez sąd postanowienia. W większości przypadków są to orzeczenia ustalające plan spłaty wierzycieli. Rzadziej zapadają postanowieniu o warunkowym lub całkowitym umorzeniu zobowiązań bez ustalenia plany spłaty wierzycieli.
Obowiązujące przepisy przyznają uczestnikom postępowania uprawnienie do zaskarżenia takiego postanowienia. Środkiem zaskarżenia przewidzianym przez ustawodawcę jest zażalenie. Po publikacji postanowienia na tablicy obwieszczeń KRZ, składamy do sądu wniosek o sporządzenie uzasadnienia i doręczenie odpisu postanowienia wraz z pisemnym uzasadnieniem. Wniosek podlega opłacie w kwocie 100 zł.
Następnym krokiem jest sporządzenie treści zażalenia spełniającego wymogi formalne i fiskalne. Opłata od tego środka odwoławczego wynosi 200 zł. Termin na jego złożenie wynosi siedem dni i biegnie od dnia doręczenia odpisu postanowienia wraz z uzasadnieniem.
Szczegółowe informacje na temat procedury składania zażalenie zostaną opublikowane w treści obwieszenia konkretnego orzeczenia. Poniżej znajdziesz pouczenie do planu spłaty wierzycieli stosowane przez Sąd Rejonowy Poznań-Stare Miasto w Poznaniu, XI Wydział Gospodarczy.

źródło: https://krz.ms.gov.pl/
W obszarze zaskarżania postanowień sądów upadłościowych o ustaleniu planu spłaty lub innych rozstrzygnięć kończących postępowanie upadłościowe można zaobserwować zwiększoną aktywność jej uczestników. Wierzyciele oraz sami dłużnicy coraz chętniej sięgają po ten środek, żeby wywalczyć dla siebie korzystniejsze warunki spłaty.
Prognozujemy, że w 2025 r. ten trend będzie rósł na sile. W rezultacie spowoduje to przedłużenie terminu prawomocnego zakończenia upadłości. Warto pamiętać, że realizacja planu spłaty wierzycieli ma miejsce po prawomocnym rozpatrzeniu sprawy.
Jeśli potrzebujesz wsparcia prawnego w przygotowaniu zażalenia na postanowienie o ustaleniu planu spłaty lub innego rozstrzygnięcia, to napisz do nas na kontakt@wyzerowani.pl lub zadzwoń na numer +48 888 400 240.
10. Sprawozdania roczne w upadłości konsumenta
Ustalenie planu spłaty nakłada na osobę zadłużoną obowiązek dokonywania płatności na rzecz wierzycieli określonych w treści postanowienia. Powiązany jest z tym obowiązek składania rocznych sprawozdań z wykonania planu spłaty.
Sprawozdanie składa się do końca kwietnia za poprzedni rok kalendarzowy. Przykładowo, sprawozdanie za 2024 r. powinno być złożone do 30 kwietnia 2025 r. W jego treści należy podać informacje obejmujące:
- osiągnięte przychody
- spłacone kwoty
- nabyte składni majątkowe
Jako załączniki warto dołączyć potwierdzenia przelewu lub inne dowody wpłaty wraz z tabelarycznym zestawieniem na rzecz kogo, w jakim terminie i w jakiej kwocie zostały dokonane.
Jeśli chodzi o obowiązek ujawnienia nabytych składników majątkowych, to dotyczy on wyłączenie aktywów o wartości przekraczającej przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku za ostatni kwartał okresu sprawozdawczego, ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Przykładowo, jeśli kupiliśmy samochód o wartości przekraczającej próg ustawowy, to stosowna informacja powinna znaleźć się w treści sprawozdania. Nie ma potrzeby przesyłania do sądu odpisu umowy sprzedaży. Załącznikiem do sprawozdania jest także kopia rocznego zeznanie podatkowego.
Sprawozdanie powinno być złożone z wykorzystaniem formularza dostępnego w systemie KRZ. Można je odszukać w wyszukiwarce dokumentów pod kodem 70048.1.

źródło: https://krz.ms.gov.pl/
Stopniowo odchodzi się od formy papierowej na rzecz formy elektronicznej. Przewidujemy, że w 2025 r. trend ten jeszcze mocniej zyska na sile. Prawdopodobnie pojawi się więcej zarządzeń sądowych wzywających osoby zadłużone do przedłożenia sprawozdania z wykorzystaniem systemu KRZ.
Dlatego warto polubić się z system sądowym i realizować obowiązek sprawozdawczy za jego pośrednictwem. Osoby mające trudności z jego obsługą mogą zawsze skorzystać ze wsparcia profesjonalnych pełnomocników lub skorzystać z konsultacji.
W jakim kierunku zmierza upadłość konsumencka w 2025 roku?
W naszej ocenie kierunkiem przewodnim upadłości w 2025 r. będzie cyfryzacja postępowania upadłościowego oraz automatyzacja czynności procesowych. To tutaj należy spodziewać się wielu małych modyfikacji, które w końcowym rozrachunku powinny przełożyć się na pozytywny efekt (skrócenie czasu rozpatrywania wniosków, zwiększenie wydajności pracowników).
Ograniczona liczba orzekających sędziów oraz rotująca kadra pracowników sekretariatów, po części wymusza na sądach efektywniejszą organizację pracy oraz budowanie skutecznych procedur. System KRZ, chociaż czasami niewydolny i obarczony błędami, coraz lepiej spełnia swoją rolę. W 2025 r. należy spodziewać się jego lepszej wersji.
Jeśli chodzi o podejście sędziów i syndyków do ustalania warunków spłaty zadłużenia to tutaj warto przygotować się na podniesienie poprzeczki. Zwiększony stopień formalizmu przejawia się m.in. w konieczności szczegółowego dowodzenia poszczególnych twierdzeń oraz potrzebie składania coraz to większej liczby dokumentów.
Osoby działające samodzielnie, czyli bez profesjonalnego pełnomocnika (radca prawny, adwokat), będą w większym stopniu narażone na ryzyka związane z barierami technologicznymi systemu KRZ (awarie, przerwy techniczne, nowe moduły i formularze).
Literalna znajomość przepisów upadłościowych oraz umiejętność sporządzania prostych pism procesowych mogą nie wystarczyć, żeby uzyskać oddłużenie na dogodnych dla siebie warunkach. Zauważalne zaostrzenie linii orzeczniczej i coraz liczniejsze zażalenia wierzycieli, powodują że trzeba prowadzić z przeciwnikami procesowymi trudną, merytoryczną wymianę argumentów.
Niech 2025 rok będzie dla upadłości konsumenckich czasem małych i licznych zmian. Jeśli dopracujemy istniejące narzędzia i procedury, to z optymizmem będzie można spojrzeć w przyszłość. Podobno przyszłość należy do ludzi działających dzisiaj, więc pracujemy nad jej poprawą już teraz.
Zamów
bezpłatną
konsultację
Bezpłatna konsultacja to 15-minutowa rozmowa telefoniczna przeznaczona dla osób zamierzających rozpocząć proces oddłużania. Rozmowa jest niezobowiązująca.
Zamów bezpłatną konsultację